Tuesday 11 May 2010

santai.. zon patches & champion



babKL, haz alamrox, zimin pudak, g-peKL & abgCF membuat keputusan untuk membuang gian dengan syarat tertentu... kerikan (handline), joran onshore & reel 4000 series kebawah adalah senjata hanya untuk bertempur..

haz alamrox membuka tirai di zon patches


babKL...


terakhir g-peKL mengunakan kerikan pada tahun 2002... buang gian punya hal, handline mahu juga dirasakan.. joran tagugur di patches ya baanggg hahahaha


anak singh mana ni..hahaha brrrrr

tanpa disangka.. perut abgCF berkeronchong, xpdc terus santai pula di zon berdekatan dengan champion






jika mahu sadai pakain..boleh lah sewa bot croxfiber hahaha

buntal tersenyum juga....

cold box 1

cold box 2

difahami, bulan march/april 2010 dato setia haji mohammad samid melaksanakan dengan ikhlasnya untuk membayar satu kontractor bernilai $10,000 ++ untuk mengorek penurunan bot di pantai jerudong demi kesejahteran para nelayan & sebagainya... terima kasih dato setia haji mohammad samid, budi dato akan menjadi contoh terbaik, insallah

bagaimana pula dengan pengkalan si babau (mentiri), muara base @worldwide/marine (jalan masoknya sungguh mengharukan, mungkin tempat ini tidak lagi sesuai bagi penurnan bot), serasa & tempat penurunan perahu yang lain, kita menghargai jika agensi agensi yang diamanahkan akan menjalankan tugas dengan sempurna insallah..

adalah diketahui bahawa zon penurunan bot perlu dikorek satu tahun sekali demi kemudahan awam... jika lah pihak berkuasa membuat satu penyelidikan & kaji-pasti untuk membina tempat baru saperti berakas & muara (atau zon strategic baru di daerah brunei muara) serta di daerah tutong, kuala belait & temburong, insallah keberkesanan & pemedulian menuju kearah ekonomi & sosial rakyat negara brunei darussalam akan lebih cemerlang dibidang industri perikanan & sport fishing..

No comments:

Post a Comment