Wednesday 23 June 2010

drop off



ismail dengan tangkapannya

feel it!

sanati bro... ismail seri laila 889 (seri laila racing team)
ismail, sudah beraksi sebagai powerboat driver sejak 1994, mengharumkan nama negara brunei darussalam yang kita banggakan. anak jati brunei pertama yang ditauliahkan F1 Superlicence dengan usahasama yii tin siong (siong racing team)
'saya dipelawa oleh haji juara haji daud pada tahun 1994 dengan boat model kalamari 60 sst engine untuk menyertai perlawanan boat laju di brunei darussalam & borneo (lawas, sipitang, limbang, sundar, miri banyak lagi) dan dari situlah minat saya membara. demi meningkatkan cita cita, saya berpindah ke siong racing team (temburong) agar hala tuju seterusnya dapat dilaksanakan'

pada tahun 2001, penghargaan & namanya mula meletup! dengan aksi bersama siong racing team di malaysian open formula 3000 (F3000) powerboat championship tebrau strait, johor

kancah pertama di arena antarabangsa ialah di singapore GP F1 2003 yang mana ismail di sponsori oleh BABA seaquest racing dari australia. sejarah nya meletup saperti bunga api dengan warna warni! lumba.. lumba jua.. ngail tetap pujaan dihatiku hahha.. feel it yo!

masakini, beliau sebagai naib presiden, brunei powerboat association (BPBA) & memandu speed boat american-made hoffman 45 sst engine dengan nama boat pilihannya serl laila 889!

info karier ismail ialah mod c - 18 races / sst 45 - 33 races / sst 60 F4 - 48 races / F 3000 - 15 races (as of june 2010)


bukan nya bunga api tu bro.. aji aji tu.. hahaha. kami dimaklumi beliau suka main bunga api jika ada masa terluang kekekekeke.. (masih ada bunga api king cat kah bro? hehehehe)


credits: the brunei times/ seaquest/ brudirect / various data/ bunga api hahahaha

No comments:

Post a Comment